In 3 stappen naar onderscheidende waardeproposities
Onderscheid maken in een volwassen markt voor commodity’s. Herken je dit? Je acteert in een uitgekristalliseerde markt, je product lijkt sterk op dat van je concurrenten en je marges staan onder druk.
Je focust op acquisitie, maar eigenlijk staat de achterdeur te ver open. Breek uit die negatieve spiraal met een écht onderscheidende waardepropositie! Take-aways van de webinar:
• Het verschil tussen een premium merk en een premium propositie
• Hoe je herkent wanneer je product belandt ‘at the bottom of the pyramid’
• Het belang van een goede klantreis
• Waarom je de momenten van de waarheid moet (her)kennen
• Welke waarde-elementen zijn er en welke maken het verschil
• Het verschil tussen rationeel ‘license to operate’ en emotioneel ”opportunity to differentiatie”
• Waarom het juist ook belangrijk is om dit te doen in een B2B markt Kortom:
hoe je in 3 stappen tot een onderscheidende waardepropositie komt!
Datum van deze seminar:
19-05-2021
Aanvangstijd:
10.00
Over de spreker: Als organisatie-ecoloog helpt Guido Boosten organisaties en ondernemers om – in een veranderende tijdsgeest -intentie (purpose) blijvend naar maximale impact (toegevoegde waarde) te vertalen.
Vanuit een verbindende visie, via een sluitende strategie met degelijk draagvlak naar een realistisch resultaat gericht op 3 waardestromen: werkgeluk bij medewerkers, (echte) waarde voor klanten en uiteraard winst voor de onderneming.
Tegenwoordig is verandering een constante. In de komende 5 jaar staat ons meer te wachten dan in de afgelopen 150 jaar. Zeker 1 op de 3 ondernemers denkt het verdienmodel aan te moeten passen om de komende 5 jaar te overleven.
Businessmodellen en proposities gaan minder lang mee. Die continue verandering brengt ook onrust in organisaties. Dus de enige manier om met deze continue verandering om te gaan is door deze te omarmen. En juist dat vind ik heel leuk. Beweging en dynamiek. Tijdig veranderen schept gave kansen, nieuwe dynamiek, plezier en resultaat. Het empowered, schept een lerende omgeving, je kunt bouwen, impactvol zijn en je hoeft niet per se binnen de lijntjes te kleuren.
Dus help ik jou als ondernemer graag met maximale impact creëren!